כל עצה, זהב! – עצות שיעזרו לכם לשמור על מפרק ירך בריא ותקין

הזיזו את עצמיכם

ישיבה ממושכת, לאורך זמן, היא מתכון לבעיות מפרקים, כמו מפרק ירך, למשל. אין זה אומר שעליכם לבלות את מרבית יומכם בתנועה, ביחוד אם עבודתכם מתבצעת בישיבה כעבודות משרדיות שונות. הקפידו על הפוגות במהלך שעות העבודה, בהן הזיזו את עצמיכם. 

תזונה בריאה- בגוף בריא

תזונה בריא- בגוף בריא זו לא קלישאה. תזונה שאינה מאוזנת וכוללת מזונות מעובדים ועתירי שומן לאורך זמן עלולה להוביל למשקל עודף ומכאן לשלל בעיות בריאותיות, ביניהן: בעיות מפרק של הירך כתוצאה מעומס רב המופעל עליו. לאור כך, הקפידו על תזונה בריא הכוללת את מגוון אבות המזון בכמויות מתאימות וזמני אכילה מסודרת. אם הנכם סובלים ממשקל עודף, גשו לדיאטנית בכדי להרכיב תפריט תזונתי לירידה במשקל. כך, תוכלו להפחית מהעומס המופעל על מפרק הירך שלכם. 

שיפור טווח התנועה

אם אתם חשים כי מפרק הירך שלכם נוקשה למדי והגמישות רחוקה מכם, גשו לרופא האישי שלכם או לפיזיותרפיסט. הם, יוכלו לתת לכם רעיונות לתרגילים המשפרים את טווח התנועה החשוב לתפקוד מפרקים בכלל ומפרק ירך בפרט. 

יציבות 

אי יציבות עלולה להוביל לבעיות מפרקים, כמפרק הירך. הקפידו על עמידה, ישיבה והליכה באופן זקוף, ובמידה ואתם חשים קושי בכך, עשו פעולות שונות המסייעות בשמירה על יציבות, כהליכה, שחייה וכדומה. 

מתאמצים? שמרו על איזון

אם אתם מוצאים את עצמיכם נושאים משאות כבדים כחלק משגרת יומכם או אפילו חלק מעבודתכם, זכרו כי הבריאות היא מעל הכל ולכן הקפידו לעשות זאת באופן שלא יוביל למעמסת יתר על מפרק הירך שלכם. 

כואב? קררו 

נשאתם משקל רב ונחבלתם? אין צורך לרצון ליטול משככי כאבים, קרח הוא משכך כאבים נהדר, ויותר מכך- הוא עושה עבודה נפלאה במצבי נפיחות. קרח לא חייב להיות קרח כפשוטו, אלא אפילו חבילת מזון קפואה כשעועית, שלגונים ועוד. המנעו מהנחת הקרח באופן ישיר על העור שכן מצב זה עלול לגרום לנזקי עור.

כואב? נפצעתם? טפלו בכך

בין אם מפרק הירך שלכם נפצע א מאותת על כאב כל שהוא, התייחסו לכך ברצינות וטפלו בכך בהקדם האפשרי. התעלמות עלולה להביא לפגיעה ברקמת הסחוס העוטפת את מפרק הירך שלכם ולהחמרה במצבכם. ייתכן ותאלצו לנוח זמן מה מביצוע פעילות גופנית אותה אתם רגילים לבצע, הקשיבו להנחיות הרופא והתמידו בביצוען, כך תוכלו למנוע נזקים עתידיים מורכבים יותר. 

סובלים? רוצים לדעת עוד? לחצו כאן למידע נוסף